prof. Mariusz Guzek
Adiunkt w Zakładzie Socjologii Polityki i Komunikowania Społecznego Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Specjalizuje się w historii polskiego filmu i tematyce kultury filmowej.
WięcejAdiunkt w Zakładzie Socjologii Polityki i Komunikowania Społecznego Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Specjalizuje się w historii polskiego filmu i tematyce kultury filmowej.
WięcejProfesor na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach, kierownik Zakładu Filmoznawstwa i Wiedzy o Mediach (Instytut Nauk o Kulturze na Wydziale Filologicznym). Związany był też jako pracownik naukowo-dydaktyczny z Uniwersytetem Łódzkim.
WięcejFilmoznawca i antropolog kultury. Doktorat poświęcony kinu polskiemu przełomu lat 60. i 70., napisany pod kierunkiem prof. dr. hab. Tadeusza Lubelskiego, obroniła na Uniwersytecie Jagiellońskim. Publikowała m.in. w „Kwartalniku Filmowym” i „Studiach Filmoznawczych”, pisuje dla miesięcznika „Kino”. Interesuje się młodym kinem polskim i współczesnym dokumentem.
WięcejTeoretyk i historyk filmu, eseistka, tłumaczka. Ukończyła studia muzykologiczne na Wydziale Historii Uniwersytetu Warszawskiego, pracę naukowo-badawczą rozpoczęła od zagadnień związanych z muzyką filmową.
WięcejProfesor zwyczajny, historyk filmu i kultury filmowej. Ukończyła filologię polską na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu. W 1983 obroniła pracę doktorską. W 1993 uzyskała na Wydziale Filologicznym UAM stopień doktora habilitowanego nauk humanistycznych. W 2000 otrzymała tytuł profesora.
WięcejHistoryk i teoretyk filmu; medioznawca. Badacz dziejów kina i sztuki filmowej, profesor zwyczajny Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, twórca poznańskiej szkoły filmoznawczej, profesor zwyczajny w Katedrze Filmu, Telewizji i Nowych Mediów UAM. Ekspert Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej.
WięcejLiteraturoznawca, filmoznawca, medioznawca, antropolog kultury, profesor zwyczajny (1995) dr hab. w Instytucie Badań Literackich, Szkole Nauk Społecznych Instytutu Filozofii i Socjologii PAN. Wykładała w Collegium Civitas, SWPS, Warszawskiej Wyższej Szkole Humanistycznej.
WięcejKulturoznawca, filmoznawca, doktor nauk humanistycznych, adiunkt w Katedrze Kulturoznawstwa Uniwersytetu SWPS w Warszawie. Stypendysta Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej (2013).
WięcejFilmoznawca, asystent w Katedrze Historii Kina Polskiego w Instytucie Sztuk Audiowizualnych Uniwersytetu Jagiellońskiego.
WięcejFilmoznawczyni związana z Uniwersytetem Łódzkim. Obecnie adiunkt w Katedrze Mediów i Kultury Audiowizualnej UŁ. Prowadzi również zajęcia dla studentów PWSFTViT w Łodzi.
Brała udział w przygotowaniu Filmoteki Szkolnej. Obecnie wykłada także w Akademii Filmu Polskiego.
Pedagog, filmoznawca, pracuje w Instytucie Pedagogiki na Wydziale Nauk Historycznych i Pedagogicznych Uniwersytetu Wrocławskiego na stanowisku profesora nadzwyczajnego, gdzie kieruje Zakładem Edukacji Dorosłych i Studiów Kulturowych.
WięcejKulturoznawczyni, doktorantka Uniwersytetu Wrocławskiego. Zajmuje się badaniem sensualnego odbioru kina i teatru, ze szczególnym uwzględnieniem sfery audialnej.
WięcejAbsolwentka Uniwersytetu Łódzkiego, gdzie uzyskała stopień magistra filologii polskiej i magistra kulturoznawstwa. Obecnie jest doktorantką Stacjonarnych Studiów Doktoranckich na Uniwersytecie Wrocławskim, gdzie związana jest z Instytutem Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej.
WięcejJustyna Jaworska (1975) jest adiunktem w Zakładzie Filmu i Kultury Wizualnej w Instytucie Kultury Polskiej UW, autorką książki "Cywilizacja „Przekroju”. Misja obyczajowa w magazynie ilustrowanym" (WUW 2008). Prowadzi m.in. zajęcia z historii kultury polskiej z wykorzystaniem filmów. Pracuje też w miesięczniku "Dialog", gdzie redaguje dział dramaturgii polskiej.
WięcejFilmoznawca, profesor Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, dr hab., wykładowca w Katedrze Filmu Telewizji i Nowych Mediów UAM. Autor książek Dokumenty Kieślowskiego (Poznań 2002), Polskie kino niezależne (redaktor tomu, Poznań 2005) i Kino dokumentalne Kazimierza Karabasza (Poznań 2009).
WięcejNatalia Chojna
"Pleograf. Kwartalnik Akademii Polskiego Filmu", nr 3/2018