Historie miłosne  [1997]

Historie miłosne

rok produkcji:

1997

premiera:

8 IX 1997

czas trwania:

87 min

Reżyseria:

Jerzy Stuhr

Scenariusz:

Jerzy Stuhr

Zdjęcia:

Paweł Edelman

Obsada:

Jerzy Stuhr [adiunkt, ksiądz, pułkownik Jerzy Matałowski, więzień Zdzisław Filip, kolejny petent udający się do biura Ankietera], Katarzyna Figura [Kryśka], Dominika Ostałowska [Ewa Bielska], Irina Ałfiorowa [Tamara], Karolina Ostrożna [Magda Jarzębska], Teresa Sawicka [żona pułkownika Matałowskiego], Jerzy Nowak [Ankieter], Jerzy Trela [generał], Andrzej Hudziak [Rozprowadzający, asystent Ankietera], Katarzyna Łaniewska [matka Filipa], Artur Barciś [adwokat]

Montaż:

Elżbieta Kurkowska

Muzyka:

Adam Nowak

Scenografia:

Allan Starski

Produkcja:

Studio Filmowe (dawniej Zespół Filmowy) „Zebra”

Producent:

Juliusz Machulski, Jacek Moczydłowski, Jacek Bromski

Nagrody:

  • Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni 1997: Grand Prix Złote Lwy, nagroda Kin Studyjnych, nagroda Polskiego Radia Kraków dla Adama Nowaka
  • Europejska Nagroda Filmowa 1998: nominacja dla Jerzego Stuhra w kategorii najlepszy aktor
  • Nagroda Stowarzyszenia Kina Polskie 1997: Srebrny Bilet
  • Paszport „Polityki” 1998 dla Jerzego Stuhra
  • Lubuskie Lato Filmowe Łagów 1997: Srebrne Grono, nagroda prasy filmowej
  • Syrenka Warszawska 1997
  • MFF Wenecja (Włochy) 1997: nagroda FIPRESCI, wyróżnienie OCIC, nagroda Katolickiego Centrum Filmowego Navicella, nagroda ANICA Flash
  • Złota Taśma 1998
  • Przegląd Filmowy Prowincjonalia Słupca 1998: nagroda aktorska dla Jerzego Stuhra
  • Srebrna Taśma Stowarzyszenia Włoskiej Krytyki Filmowej 1998
  • Tarnowska Nagroda Filmowa 1998: Brązowa Statuetka Leliwity
  • MFF Newport Beach (USA) 1998: Grand Prix
  • MF Aktorów Filmowych Ryga (Łotwa) 1998: Nagroda Główna Bałtycka Perła

Cytaty

  • Dyrektorka: Przepraszam bardzo, ale tam nie można. Gdyby pan, gdyby ksiądz byłby uprzejmy tutaj poczekać, ja ją zaraz zawołam.
    Ksiądz (do Magdy): No widzisz… Teraz ja ciebie szukam...

  • Jerzy Stuhr uważa się za ucznia i pozbawionego pychy kontynuatora kina Krzysztofa Kieślowskiego. Czego dowodzą zwłaszcza Historie miłosne (…), które koncentrują się wokół tematu odrzucenia lub akceptacji...

    Rozwiń

Artykuły

Bibliografia