Swojskie mózgotrzepy i przaśne atrakcje. Postklasyczne tendencje w kinie polskim
Barbara Szczekała
"Pleograf. Kwartalnik Akademii Polskiego Filmu", nr 3/2020
WięcejDoktor nauk o sztuce, absolwentka filmoznawstwa i polonistyki na Uniwersytecie Jagiellońskim, zastępczyni redaktora naczelnego czasopisma "Ekrany". Autorka książki "Mind-game films. Gry z narracją i widzem". Zajmuje się różnorakimi zjawiskami kina współczesnego, szczególnie ceniąc przedrostek post- w ich nazewnictwie. Pisała m.in. o postironii, kinie postfabularnym, filmach postlynchowskich i narracji postklasycznej oraz o melodramacie i kinowej retromanii. Z romantyczną pasją i pozytywistyczną misją zajmuje się edukacją audiowizualną młodzieży w krakowskich kinach.
Barbara Szczekała
"Pleograf. Kwartalnik Akademii Polskiego Filmu", nr 3/2020
WięcejMałgorzata Radkiewicz
„Słownik filmu”, red. Rafał Syska, Krakowskie Wydawnictwo Naukowe, Kraków 2010
Tadeusz Lubelski
„Słownik filmu”, red. Rafał Syska, Krakowskie Wydawnictwo Naukowe, Kraków 2010