mgr Jacek Dziduszko
Filmoznawca, dziennikarz filmowy, animator kultury. Prezes Dyskusyjnego Klubu Filmowego ''Maciste'', nominowanego w roku 2011 do nagrody Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej w kategorii ''DKF roku 2010''. Laureat II miejsca w XVII Ogólnopolskim Konkursie Wiedzy o Filmie w 2005 roku. Wieloletni współpracownik Nowych Horyzontów Edukacji Filmowej (od 2007). Współautor drugiego wydania „Encyklopedii kina” (2010), oraz tomów „Czuli barbarzyńcy. O kulturze czeskiej w XX wieku” (2013) i „Zanussi. Przewodnik Krytyki Politycznej” (2014). Inicjator i organizator krakowskiej edycji ''Żuławski FEST'' (2008). Menedżer i jeden z założycieli Krakowskiej Szkoły Scenariuszowej, w której odpowiadał za promocję i obejmował impresariat nad kursem scenopisarskim (2008-2009). W wydawnictwie Ha!Art był odpowiedzialny za promocję Linii Filmowej (2009-2010). Dyrektor ds. merytorycznych w Centrum Edukacji Filmowej (2011-2012). Wykładał w Krakowskiej Szkole Scenariuszowej i Warszawskiej Szkole Filmowej. Współorganizował wiele imprez filmowych, m. in. Kino Na Granicy, Festiwal Filmów Kultowych czy Nowe Horyzonty, gdzie prowadził retrospektywy kina litewskiego, Kena Russella oraz ''czerwonych westernów''. Publikował m. in. w „Kinie'”, „K MAG-u'”, Dwutygodnik.com, Stopklatka.pl, Wp.pl, Interia.pl, Onet.pl i innych mediach. Programuje warszawskie kino Kępa, w kinie Wisła organizuje wydarzenia specjalne.
Wybrane wideo
-
O PROGRAMIE APF, dr Rafał Marszałek
-
Wojciech Marczewski, O FILMIE "DRESZCZE", Warszawa 2007
-
Kształtowanie się rynku filmowego w Polsce na początku lat 90., dr Kamila...
Wybrane artykuły
-
Tytuł jest pierwszy. Z Robertem Bolesto rozmawia Iwona Kurz
Iwona Kurz
"Pleograf. Kwartalnik Akademii Polskiego Filmu", nr 4/2017
-
RECENZJA: Dekalog, słoń i ból zęba: interdyscyplinarne spojrzenie na Kieślowskiego - recenzja książki "Of Elephants and Toothaches: Ethics, Politics, and Religion in Krzysztof Kieślowski’s ‘Decalogue’", red. Eva Badowska, Francesca Parmeggiani
ks. Marek Lis
„Pleograf. Kwartalnik Akademii Polskiego Filmu” nr 3/2016