mgr Tobiasz Papuczys
Doktorant w Zakładzie Teorii Kultury i Sztuk Widowiskowych Instytutu Filologii Polskiej Uniwersytetu Wrocławskiego. Przygotowuje rozprawę doktorską pt. Film – teatr – rytuał. Rola widowisk w twórczości filmowej Federica Felliniego.
Wybrane publikacje:
- Lear z ducha muzyki (recenzja), „Didaskalia”, nr 113, 2013.
- Wszystkie dzieci Felliniego, w: S. Bobowski (red.), Film dziecięcy, dziecko w filmie, („Studia Filmoznawcze”, 33),Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2012, s. 115-126.
- Rzeczywistość spektaklu: o teatrze i teatralności w filmach Federica Felliniego i Pedra Almodóvara, w: S. Bobowski, M. Lesiak, M. Różewicz (red.), Między filmem a teatrem, Acta Universitatis Wratislaviensis 3359, Dramat, Teatr 26, Wrocław 2012, s. 59-67.
- Oczyszczone emocje (rozmowa), „Notatnik Teatralny”, nr 62-63, 2011, s. 240-245.
- Festiwal procesu, „Didaskalia”, nr 105, 2011, s. 112-114.
- Wspólne miejsce (rozmowa), „Notatnik Teatralny”, nr 62-63, 2011, s. 106-111.
- Dwa biegumy eseju teatralnego (esej emocjonalny i esej intelektualny), w: D. Lisak-Gębala, A. Małczyńska (red.), Esej – sztuka – nauka, Chiazm, Wrocław 2011, s. 63-69.
- Czytanie „Apocalypsis cum figuris”, „Nietakt-t. Inne strony teatru”, nr 3, 2010, s. 17-20.
Wybrane wideo
-
O PROGRAMIE APF, dr Rafał Marszałek
-
Janusz Morgenstern, O FILMIE "DO WIDZENIA, DO JUTRA...", Warszawa 2005
-
Polska Szkoła Filmowa - geneza, rozwój i przedstawiciele, prof. Alicja Helman
Wybrane artykuły
-
Komedia polska w XXI wieku – upadek gatunku? Próba analizy przyczyn
Katarzyna Kebernik
"Pleograf. Kwartalnik Akademii Polskiego Filmu", nr 4/2020
-
Robię filmy, które sam chciałbym zobaczyć. Rozmowa z Andrzejem Wajdą
Małgorzata Dipont
„Kino” 1979, nr 2