dr Agnieszka Morstin
Specjalizuje się w historii kina polskiego, doktoryzowała się w roku 2007 na Uniwersytecie Jagiellońskim. Badania prowadzi z perspektywy antropologii kultury oraz komparatystyki (związki filmu z malarstwem i literaturą). Ważne artykuły poświęciła filmowym przedstawieniom procesów historycznych. Zajmuje się również edukacją humanistyczną w nowych mediach (zob. filmotekaszkolna.pl).
Za magisterium Kicz w kinie polskim lat 90. otrzymała główną nagrodę w konkursie im. Jana Józefa Lipskiego. Na postawie doktoratu opublikowała Jak daleko stąd do raju? Religia jako pamięć w polskim filmie fabularnym (2010); współredagowała Ciało i seksualność w kinie polskim (2009) oraz Kompleks Konwicki (2010). Obecnie przygotowuje prace: Energia Polonii (o filmach Andrzeja Wajdy) dla Artibus et Historiae jako część rozprawy habilitacyjnej poświęconej źródłom twórczości malarskiej i filmowej Andrzeja Wajdy, prowadząc przy tym badania w archiwum reżysera oraz wykłady w Muzeum Narodowym w Krakowie (zob. cykl Płótno i ekran. Andrzej Wajda – malarz i reżyser).
Wykłady
Artykuły
Człowiek to nie jest piękne zwierzę. "Pokot" Agnieszki Holland jako kino zemsty
Agnieszka Morstin
"Pleograf. Kwartalnik Akademii Polskiego Filmu", nr 2/2018
WięcejMęska niepewność. O "Niewinnych czarodziejach" Andrzeja Wajdy
Agnieszka Morstin
"Pleograf. Kwartalnik Akademii Polskiego Filmu", nr 2/2020
WięcejWybrane wideo
-
O PROGRAMIE APF, dr Rafał Marszałek
-
Wiesław Zdort, O FILMIE "SŁOŃCE WSCHODZI RAZ NA DZIEŃ", Warszawa 2006
-
Geneza społeczno-polityczna rozwoju KINA MORALNEGO NIEPOKOJU, prof. Andrzej...
Wybrane artykuły
-
Oniryczne Ja. Dźwięki przejścia w filmach Jagody Szelc
Jan Topolski
"Pleograf. Kwartalnik Akademii Polskiego Filmu", nr 4/2019
-
Osobisty pamiętnik grzesznika przez niego samego spisany: odwrócona perspektywa
Marcin Maron
"Pleograf. Kwartalnik Akademii Polskiego Filmu", nr 1/2017