dr Matylda Szewczyk
Asystentka w Zakładzie Filmu i Kultury Wizualnej Instytutu Kultury Polskiej UW. Absolwentka filozofii i wiedzy o kulturze na Uniwersytecie Warszawskim, stypendystka programu Fulbrighta w School of Cinematic Arts University of Southern California. Autorka rozprawy doktorskiej poświęconej praktykom artystycznym współczesnego kina, analizowanym z wykorzystaniem kategorii wirtualności. Zajmuje się badaniem kina i nowych mediów oraz współczesnej kultury wizualnej (zwłaszcza społecznymi i artystycznymi obiegami obrazów związanych z ciążą i porodem).
Wykłady
Artykuły
Lustra i sieci. Przeplatające się narracje i warstwy narracyjne we "Wszystko na sprzedaż" i w "Tataraku" Andrzeja Wajdy
Matylda Szewczyk
"Pleograf. Kwartalnik Akademii Polskiego Filmu", nr 1/2016
WięcejPrzesilenie. O "Ucieczce z kina Wolność" Wojciecha Marczewskiego
Matylda Szewczyk
"Pleograf. Kwartalnik Akademii Polskiego Filmu", nr 2/2019
WięcejMirrors and Networks. Interlacing Narratives and Narrative Planes in "Everything for Sale" and "Sweet Rush" by Andrzej Wajda
Matylda Szewczyk
"Pleograf. Kwartalnik Akademii Polskiego Filmu", nr 5/2019
WięcejWybrane wideo
-
O PROGRAMIE APF, dr Rafał Marszałek
-
Witold Sobociński, O FILMIE "SANATORIUM POD KLEPSYDRĄ", JAZZIE I ZAWODZIE...
-
Polska Szkoła Filmowa - geneza, rozwój i przedstawiciele, prof. Alicja Helman
Wybrane artykuły
-
„Piękne widoki panowie stąd macie”. Co widać w "Rewizji osobistej"?
Justyna Jaworska
"Pleograf. Kwartalnik Akademii Polskiego Filmu", nr 2/2017
-
Późny styl, czyli jak filmowy modernizm przeżywał swój własny koniec
Miłosz Stelmach
"Pleograf. Kwartalnik Akademii Polskiego Filmu", nr 4/2017
-
Koniec świata już był. Z Janem Jakubem Kolskim rozmawia Jan Rojewski
Jan Rojewski
"Pleograf. Kwartalnik Akademii Polskiego Filmu", nr 1/2021