prof. UAM dr hab. Katarzyna Mąka-Malatyńska
Katarzyna Mąka-Malatyńska – dr hab., prof. PWSFTviT w Łodzi; wykładowca na Wydziale Reżyserii Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi; autorka licznych artykułów poświęconych filmowi dokumentalnemu i kinu polskiemu publikowanych na łamach „Images”, „Kwartalnika Filmowego”, „Studiów Filmoznawczych” oraz książek: Krall i filmowcy (Poznań 2006), Europa Europa (Poznań 2007), Ludzie polskiego kina. Agnieszka Holland (Warszawa 2009),Widok z tej strony. Przedstawienia Holocaustu w polskim filmie (Poznań 2012); współredaktorka tomów zbiorowych dotyczących filmu niefikcjonalnego (Zobaczyć siebie. Polski film dokumentalny przełomu wieków, Poznań 2011, Pogranicza dokumentu, Poznań 2012; Archiwa we współczesnych badaniach filmoznawczych, Warszawa 2021) oraz redaktorka książek Od obserwacji do animacji. Autorzy o filmie dokumentalnym, Łódź 2017 i Teoria praktyki, Łódź 2019; członek redakcji portalu internetowego filmpolski.pl. (Filmoteka) oraz Polskiego Towarzystwa Badań nad Filmem i Mediami; dyrektor Szkoły Doktorskiej PWSFTviT w Łodzi.
Artykuły
Teraźniejsze momenty przeszłości – współczesny dokument kreacyjny w dwóch odsłonach
Katarzyna Mąka-Malatyńska
"Pleograf. Kwartalnik Akademii Polskiego Filmu", nr 3/2017
WięcejPresent Moments of the Past – On Contemporary Creative Documentaries in Two Variations
Katarzyna Mąka-Malatyńska
"Pleograf. Kwartalnik Akademii Polskiego Filmu", nr 5/2019
WięcejWybrane wideo
-
O PROGRAMIE APF, dr Rafał Marszałek
-
Jerzy Kawalerowicz, Leopold Kozłowski i Franciszek Pieczka, O FILMIE "AUSTERIA"...
-
POLSKIE KINO POWOJENNE, dr Rafał Marszałek
Wybrane artykuły
-
„A śmierć odmiga się w stawie...” "Panny z Wilka" Andrzeja Wajdy
Seweryn Kuśmierczyk
Zagubieni w drodze. Film fabularny jako obraz doświadczenia wewnętrznego, Warszawa 1999.
-
Ideologia
Małgorzata Radkiewicz
„Słownik filmu”, red. Rafał Syska, Krakowskie Wydawnictwo Naukowe, Kraków 2010
-
Lustra i sieci. Przeplatające się narracje i warstwy narracyjne we "Wszystko na sprzedaż" i w "Tataraku" Andrzeja Wajdy
Matylda Szewczyk
"Pleograf. Kwartalnik Akademii Polskiego Filmu", nr 1/2016