Kobieta w kapeluszu  [1984]

Kobieta w kapeluszu

rok produkcji:

1984

premiera:

2 IX 1985

czas trwania:

101 min

Reżyseria:

Stanisław Różewicz

Scenariusz:

Stanisław Różewicz

Zdjęcia:

Jerzy Wójcik

Obsada:

Hanna Mikuć [Ewa], Maria Czubasiewicz [Grabowska], Barbara Dziekan [Jadwiga], Krzysztof Gosztyła [N.], Mieczysław Grąbka [Rysio], Marek Kondrat [reżyser Lewicki], Wiesława Mazurkiewicz [matka Ewy], Henryk Machalica [Jan Ziembiński], Magdalena Wołłejko [Magda], Jan Kociniak [dozorca], Tomasz Lengren [reżyser]

Montaż:

Urszula Śliwińska

Muzyka:

Jerzy Satanowski

Scenografia:

Halina Dobrowolska

Produkcja:

Studio Filmowe (dawniej Zespół Filmowy) „Tor”

Kierownictwo produkcji :

Henryk Romanowski

Nagrody:

  • MFF Moskwa (Związek Radziecki) 1985: Srebrny Medal, wyróżnienie FIPRESCI dla Stanisława Różewicza
  • Nagroda Ministra Kultury i Sztuki I stopnia dla Stanisława Różewicza
  • Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdańsku 1985: Grand Prix Złote Lwy dla Stanisława Różewicza, nagroda za dźwięk dla Zygmunta Nowaka
  • Nagroda Artystyczna Młodych im. Stanisława Wyspiańskiego II stopnia dla Hanny Mikuć

Bibliografia

Artykuły:

Dolińska E., Kobieta jako człowiek, „Film” 1986, nr 4, s. 3-5.
Film w duchu Czechowa, „Filmowy Serwis Prasowy” 1987, nr 7, s. 26-27.
Kobieta w kapeluszu, „Filmowy Serwis Prasowy” 1985, nr 5, s. 12-14.
Kobieta w kapeluszu, „Filmowy Serwis Prasowy” 1986, nr 10, s. 23.
Kobieta w kapeluszu, „Filmowy Serwis Prasowy” 1987, nr 10, s. 26-27.
Maciejewski Ł., Udawać naprawdę: Stanisław Różewicz, „Magazyn Filmowy SFP” 2011, nr 17, s. 48.
Płażewski J., Ewa została Kordelią!, „Kino” 1985, nr 3, s. 7-10.
Różewicz S., Kobieta w kapeluszu. Fragmenty scenariusza, „Kino” 1985, nr 3, s. 11-15.
Sobański O., Trochę obca, trochę nieobecna, „Film” 1985, nr 40, s. 11.

Sprawozdania z produkcji:

Łepkowska I., Taniec kukieł, „Film” 1984, nr 37, s. 6-7.

Cytaty

  • Widzenie pejzażu… Patrzenie a widzenie to dwie różne sprawy. Ludzie najczęściej patrzą, a nie widzą. Więc pejzaż widziany przeze mnie, przez bohaterów filmu [jest] w obiektywnej i subiektywnej narracji (…). Wolę...

  • Symboliczne etapy dojrzewania aktorki ujął Różewicz dyskretnie w trzy hasła wyrastające z teatralnej praktyki: Manekin. Kobieta w kapeluszu. Kordelia. Nie są to trzy role Ewy (…), ale trzy wyobrażone przez dziewczynę...

    Rozwiń

Artykuły