Co mi zrobisz, jak mnie złapiesz?  [1978]

Co mi zrobisz, jak mnie złapiesz?

rok produkcji:

1978

premiera:

8 XII 1978

czas trwania:

99 min

Reżyseria:

Stanisław Bareja

Reżyser II:

Mieczysław Kobek, Stanisław Tym

Scenariusz:

Stanisław Bareja, Stanisław Tym

Zdjęcia:

Jan Laskowski

Obsada:

Krzysztof Kowalewski [Tadeusz Krzakoski, dyrektor ], Bronisław Pawlik [fotograf Roman Ferde], Stanisław Tym [2 role: Tadeusz Dudała, zastępca Krzakoskiego; Szymek, kierowca Ambasady Polskiej w Paryżu], Ewa Wiśniewska [Anna, żona Krzakoskiego], Ewa Ziętek [Danusia], Marek Bargiełowski [ginekolog, znajomy Krzakoskiego], Damian Damięcki [kierowca ciężarówki spuszczający z baku benzynę], Jerzy Duszyński [Kazio, obrażalski klient w delikatesach; wcześniej pojawia się na chwilę w kadrze w scenie rozmowy Ferdego z Krzakoskim pod ], Andrzej Fedorowicz [Mrugała, urzędnik Ambasady Polskiej w Paryżu], Stefan Friedmann [pracownik ], Janusz Gajos [kierownik delikatesów], Kazimierz Kaczor [kierownik warsztatu samochodowego], Zdzisław Maklakiewicz [ojciec rodziny opowiadający synowi o zwierzętach]

Montaż:

Krystyna Rutkowska

Muzyka:

Jerzy Derfel

Dźwięk:

Nikodem Wołk-Łaniewski

Scenografia:

Allan Starski

Kostiumy:

Wiesława Starska

Charakteryzacja:

Halina Ber

Produkcja:

Zespół Filmowy „Pryzmat”

Kierownictwo produkcji :

Tadeusz Karwański

Konsultacja muzyczna :

Anna Grabowska

Rok produkcji:

1978

O filmie

Dyrektor dużego przedsiębiorstwa, Krzakoski, czując się zagrożony na stanowisku, organizuje konferencję dla dziennikarzy, połączoną z bankietem, na której bezskutecznie usiłuje przekonać zgromadzonych gości o swych sukcesach i dynamicznym rozwoju zakładu. Kiedy w opustoszałej sali medytuje nad przyszłością, pojawia się dziewczyna w ciąży z wiadomością, że to on jest ojcem mającego się narodzić dziecka. Krzakoski z trudem przypomina sobie okoliczności znajomości nawiązanej na raucie w ambasadzie polskiej w Paryżu.
Jadąc z Danusią samochodem do przyjaciela ginekologa powoduje wypadek, ale po krótkiej rozmowie dziewczyny z milicjantem zostaje puszczony bez żadnych konsekwencji. Zaczyna kojarzyć pewne fakty i dochodzi do wniosku, że Danusia jest córką jakiejś ważnej osobistości. Małżeństwo z nią stworzyłoby mu szansę podreperowania zagrożonej pozycji, cóż, kiedy jest jeszcze żona. Zastępca i zausznik dyrektora, Dudała, proponuje, aby Krzakoski udowodnił żonie zdradę małżeńską. Krzakoski wpada na pomysł zaangażowania na fikcyjnym etacie swojego starego kolegi Romana Ferde, fotografa z zamiłowania, trudniącego się obecnie odpłatnym staniem w kolejce po meble pod "Emilią". Kolega ma sfotografować żonę przyłapaną in flagranti z kochankiem. Ale małżonka okazuje się absolutnie wierna. Jej wizyta złożona w hotelu cudzoziemcowi miała na celu jedynie okazyjne kupienie tureckiego kożuszka. Wreszcie dyrektorowa zdradza męża ze snującym się za nią jak cień Ferde, a ten - zaangażowany teraz uczuciowo - przestaje świadczyć usługi na rzecz dyrektora.
Dudała radzi Krzakoskiemu, aby do momentu znalezienia dowodu zdrady małżeńskiej wyjechał na Węgry, gdzie ich przedsiębiorstwo buduje duży zakład przemysłowy. Po powrocie Krzakoskiego do kraju okazuje się, że w czasie jego nieobecności zaszły liczne zmiany - żona wystąpiła o rozwód, a Dudała nie tylko ożenił się z Danusią ale objął jego stanowisko. Krzakoski zostaje sam, a Ferde wraca do kolejki pod pawilon meblowy "Emilia" i opowiada sąsiadom całą historię.

www.filmpolski.pl