dr Przemysław Kaniecki
Urodzony w 1982 roku. Ukończył polonistykę na UMK (2006) i antropologię na UW (2008).
WięcejUrodzony w 1982 roku. Ukończył polonistykę na UMK (2006) i antropologię na UW (2008).
WięcejProfesor Uniwersytetu Śląskiego w Instytucie Nauk o Kulturze. Prowadzone przez nią badania dotyczą głównie współczesnych wariantów filmowego autorstwa, filmowych pejzaży, estetyki noir i neo-noir oraz problemów duchowości i religijności w kinie.
WięcejAdiunkt w Zakładzie Historii i Teorii Filmu Uniwersytetu Łódzkiego. Autor książki Filmowe oblicza kontestacji (Warszawa 2008), współredaktor kilku tomów zbiorowych, m.in. Kino polskie: reinterpretacje. Historia - ideologia - polityka, razem z Eweliną Nurczyńską-Fidelską, Kraków 2007.
WięcejProfesor Uniwersytetu Jagiellońskiego – adiunkt w Instytucie Bliskiego i Dalekiego Wschodu UJ (Zakład Korei), Wydziału Studiów Międzynarodowych i Politycznych. Kulturoznawca, filmoznawca. Specjalizuje się w antropologii filmu, szeroko pojętej historii kina oraz problematyce kina autorskiego.
WięcejFilmoznawca, absolwent kulturoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim, obecnie profesor UŁ i pracownik Zakładu Historii i Teorii Filmu w Katedrze Mediów i Kultury Audiowizualnej tejże uczelni. W obszarze jego zainteresowań badawczych znajdują się m.in. filmowa narratologia, teoria diegezy i kino niemieckie z okresu Republiki Weimarskiej i Trzeciej Rzeszy.
WięcejFilmoznawca i historyk sztuki, doktorant w Zakładzie Filmu i Kultury Wizualnej IKP UW. Zajmuje się współczesnym kinem eksperymentalnym i teorią filmu.
WięcejAdiunkt w Zakładzie Filmu i Kultury Audiowizualnej (Katedra Kulturoznawstwa) UMK. Prowadzi także zajęcia z historii filmu na Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy (na kierunku reżyseria dźwięku).
WięcejKulturoznawca i filmoznawca, adiunkt w Zakładzie Edukacji Kulturalnej Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego. Zajmuje się kulturą filmową, badaniami nad recepcją filmu i edukacją filmową.
WięcejDr hab., profesor w Katedrze Filmu i Mediów Audiowizualnych Instytutu Kultury Współczesnej Uniwersytetu Łódzkiego. Specjalizuje się w historii filmu polskiego, amerykańskim i brytyjskim kinie współczesnym i problematyce historiofotii.
WięcejFilmoznawca, pracownik Katedry Kultury i Sztuki Instytutu Filologii Polskiej. Specjalizuje się w historii kina polskiego.
WięcejAbsolwentka kulturoznawstwa (specjalność filmoznawcza) w Instytucie Sztuk Audiowizualnych Uniwersytetu Jagiellońskiego. Pracę doktorską na temat postaci androgynicznej w brytyjskim filmie i kulturze popularnej obroniła w 2008 roku (promotor: prof. dr hab. Andrzej Pitrus) również w ISzA UJ.
WięcejPracownik Zakładu Etyki Uniwersytetu Wrocławskiego. Stopień doktora habilitowanego uzyskała w oparciu o monografię "Spór z językiem. Krytyka ontoteologii w pismach Nietzschego, Heideggera i Derridy"
WięcejPracownik Instytutu Historii Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, bada dzieje wczesnonowożytne, a szczególnie kulturę renesansu i baroku, stosunki etniczne i wyznaniowe. Interesuje się nadto historią i kulturą narodów Wysp Brytyjskich.
WięcejAbsolwent Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Kielcach (filologia polska), Uniwersytetu Łódzkiego (Studium Wiedzy o Filmie, Teatrze i Telewizji), PWSTFiTV w Łodzi (edukacja filmoznawcza).
WięcejFilmoznawca, adiunkt w Instytucie Kulturoznawstwa Uniwersytetu Wrocławskiego. Zajmuje się psychologią odbioru filmu, społecznym wpływem kina, kulturą terapeutyczną i filmoterapią.
WięcejFilmoznawca, krytyk filmowy. Autor artykułów, wywiadów i tłumaczeń dla prasy polskiej („Film”, „Kino”, „Kwartalnik Filmowy”, „Ekrany”, „Filmweb”, „Dwutygodnik”) i zagranicznej („Images”, „Schegge”, „Iskusstwo Kino”). Redaktor wydawnictw audiowizualnych („Jan Nowak Jeziorański”), programu „Flaneur kulturalny”, współtwórca projektu Polish Cinema for Beginners. Laureat Grand Prix w Konkursie o Nagrodę im. Krzysztofa Mętraka (2012).
WięcejWykładowca w Katedrze Wiedzy o Filmie i Kulturze Audiowizualnej na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Gdańskiego.
WięcejLiteraturoznawca, kulturoznawca. Przewodnicząca kieleckiego oddziału Towarzystwa im. Adama Mickiewicza, dr hab. w Zakładzie Historii Literatury do 1918 roku UJK w Kielcach.
WięcejWykłada w Instytucie Kultury Polskiej na Uniwersytecie Warszawskim, gdzie kieruje Zakładem Filmu i Kultury Wizualnej. Zajmuje się historią nowoczesnej kultury polskiej obserwowanej przez pryzmat obrazu, antropologią kultury wizualnej oraz problematyką gender.
WięcejFilmoznawca i kulturoznawca, wykłada w Instytucie Kultury Polskiej Uniwersytetu Warszawskiego. Zajmuje się kinem autorskim oraz analizą i interpretacją dzieła filmowego (ze szczególnym uwzględnieniem perspektywy antropologicznej). Prowadzi m.in. specjalistyczne zajęcia Laboratorium analizy filmu fabularnego.
WięcejAdiunkt w Instytucie Kultury Polskiej na Uniwersytecie Warszawskim oraz w Warszawskiej Szkole Filmowej. Zajmuje się teorią i historią filmu, antropologią kultury wizualnej oraz historią kultury polskiej i francuskiej.
WięcejAleksandra Zagańczyk
"Pleograf. Kwartalnik Akademii Polskiego Filmu", nr 1/2016