- WOJCIECH MARCZEWSKI
-
Ucieczka z kina Wolność, reż. reż. Wojciech Marczewski
- 1990 r. 87 min
-
lub,
-
Weiser, reż. reż. Wojciech Marczewski
- 2000 r. 96 min
APF Polskie kino współczesne to kurs prezentujący filmy, które powstały w latach 1989 – 2016, trzydziestu reżyserów należących do różnych pokoleń – od pokolenia Kolumbów do debiutantów ostatnich lat. Kurs może trwać jeden lub dwa semestry. W przypadku, kiedy trwa jeden semestr, koordynator może wybrać te filmy, które najbardziej interesują grupę, dla której zajęcia są realizowane.
Kurs polecany jest przede wszystkim dla obcokrajowców lub słuchaczy uniwersytetów trzeciego wieku.
Ucieczka z kina Wolność, reż. reż. Wojciech Marczewski
lub,
Weiser, reż. reż. Wojciech Marczewski
Psy, reż. reż. Władysław Pasikowski
Trzy kolory. Niebieski, reż. reż. Krzysztof Kieślowski
lub,
Podwójne życie Weroniki, reż. reż. Krzysztof Kieślowski
Jańcio Wodnik, reż. reż. Jan Jakub Kolski
Wrony, reż. reż. Dorota Kędzierzawska
Historie miłosne, reż. reż. Jerzy Stuhr
Kiler, reż. reż. Juliusz Machulski
Dług, reż. reż. Krzysztof Krauze
lub,
Mój Nikifor, reż. reż. Krzysztof Krauze
Wojaczek, reż. reż. Lech Majewski
Cześć, Tereska!, reż. reż. Robert Gliński
Pianista, reż. reż. Roman Polański
Dzień świra, reż. reż. Marek Koterski
Z odzysku, reż. reż. Sławomir Fabicki
Komornik, reż. reż. Feliks Falk
Sztuczki, reż. reż. Andrzej Jakimowski
Mała Moskwa, reż. reż. Waldemar Krzystek
Rewers, reż. reż. Borys Lankosz
Wojna polska-ruska, reż. reż. Xawery Żuławski
Essential killing, reż. reż. Jerzy Skolimowski
W ciemności, reż. reż. Agnieszka Holland
Jesteś Bogiem, reż. reż. Leszek Dawid
Ida, reż. reż. Paweł Pawlikowski
Miasto 44, reż. reż. Jan Komasa
Bogowie, reż. reż. Łukasz Palkowski
Body/Ciało, reż. reż. Małgorzata Szumowska
Córki dancingu, reż. reż. Agnieszka Smoczyńska
Zjednoczone stany miłości, reż. reż. Tomasz Wasilewski
Jestem mordercą, reż. reż. Maciej Pieprzyca
Tadeusz Lubelski
"Historia kina polskiego. Twórcy, filmy, konteksty", Chorzów 2009
Łukasz Biskupski
"Pleograf. Kwartalnik Akademii Polskiego Filmu", nr 2/2016