mgr Agata Janikowska
Kulturoznawczyni, doktorantka Uniwersytetu Wrocławskiego. Zajmuje się badaniem sensualnego odbioru kina i teatru, ze szczególnym uwzględnieniem sfery audialnej.
WięcejKulturoznawczyni, doktorantka Uniwersytetu Wrocławskiego. Zajmuje się badaniem sensualnego odbioru kina i teatru, ze szczególnym uwzględnieniem sfery audialnej.
WięcejAbsolwentka Uniwersytetu Łódzkiego, gdzie uzyskała stopień magistra filologii polskiej i magistra kulturoznawstwa. Obecnie jest doktorantką Stacjonarnych Studiów Doktoranckich na Uniwersytecie Wrocławskim, gdzie związana jest z Instytutem Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej.
WięcejJustyna Jaworska (1975) jest adiunktem w Zakładzie Filmu i Kultury Wizualnej w Instytucie Kultury Polskiej UW, autorką książki "Cywilizacja „Przekroju”. Misja obyczajowa w magazynie ilustrowanym" (WUW 2008). Prowadzi m.in. zajęcia z historii kultury polskiej z wykorzystaniem filmów. Pracuje też w miesięczniku "Dialog", gdzie redaguje dział dramaturgii polskiej.
WięcejFilmoznawca, dr hab., prof. UAM, pracuje w Instytucie Filmu, Mediów i Sztuk Audiowizualnych UAM. Autor książek Dokumenty Kieślowskiego i Kino dokumentalne Kazimierza Karabasza (Poznań 2009).
WięcejAbsolwent kulturoznawstwa na Uniwersytecie Wrocławskim i stypendysta programu ISEP na Uniwersytecie Chapmana w Kalifornii. Obecnie doktorant Studiów Nauk o Kulturze na Uniwersytecie Wrocławskim, gdzie przygotowuje rozprawę doktorską i wykłada analizę i interpretację dzieła filmowego.
WięcejUrodzony w 1982 roku. Ukończył polonistykę na UMK (2006) i antropologię na UW (2008).
WięcejProfesor Uniwersytetu Śląskiego w Instytucie Nauk o Kulturze. Prowadzone przez nią badania dotyczą głównie współczesnych wariantów filmowego autorstwa, filmowych pejzaży, estetyki noir i neo-noir oraz problemów duchowości i religijności w kinie.
WięcejAdiunkt w Zakładzie Historii i Teorii Filmu Uniwersytetu Łódzkiego. Autor książki Filmowe oblicza kontestacji (Warszawa 2008), współredaktor kilku tomów zbiorowych, m.in. Kino polskie: reinterpretacje. Historia - ideologia - polityka, razem z Eweliną Nurczyńską-Fidelską, Kraków 2007.
WięcejProfesor Uniwersytetu Jagiellońskiego – adiunkt w Instytucie Bliskiego i Dalekiego Wschodu UJ (Zakład Korei), Wydziału Studiów Międzynarodowych i Politycznych. Kulturoznawca, filmoznawca. Specjalizuje się w antropologii filmu, szeroko pojętej historii kina oraz problematyce kina autorskiego.
WięcejFilmoznawca, absolwent kulturoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim, obecnie profesor UŁ i pracownik Zakładu Historii i Teorii Filmu w Katedrze Mediów i Kultury Audiowizualnej tejże uczelni. W obszarze jego zainteresowań badawczych znajdują się m.in. filmowa narratologia, teoria diegezy i kino niemieckie z okresu Republiki Weimarskiej i Trzeciej Rzeszy.
WięcejFilmoznawca i historyk sztuki, doktorant w Zakładzie Filmu i Kultury Wizualnej IKP UW. Zajmuje się współczesnym kinem eksperymentalnym i teorią filmu.
WięcejAdiunkt w Zakładzie Filmu i Kultury Audiowizualnej (Katedra Kulturoznawstwa) UMK. Prowadzi także zajęcia z historii filmu na Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy (na kierunku reżyseria dźwięku).
WięcejKulturoznawca i filmoznawca, adiunkt w Zakładzie Edukacji Kulturalnej Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego. Zajmuje się kulturą filmową, badaniami nad recepcją filmu i edukacją filmową.
WięcejDr hab., profesor w Katedrze Filmu i Mediów Audiowizualnych Instytutu Kultury Współczesnej Uniwersytetu Łódzkiego. Specjalizuje się w historii filmu polskiego, amerykańskim i brytyjskim kinie współczesnym i problematyce historiofotii.
WięcejFilmoznawca, pracownik Katedry Kultury i Sztuki Instytutu Filologii Polskiej. Specjalizuje się w historii kina polskiego.
WięcejJean-Louis Manceau
„Kwartalnik Filmowy” 1996/1997, nr 15-16
Alicja Helman
„Kino” 1986, nr 4
Krzysztof Marciniak
"Pleograf. Kwartalnik Akademii Polskiego Filmu", nr 5/2020