ARTYKUŁY
Przestrzeń filmowa
Alicja Helman
„Słownik filmu”, red. Rafał Syska, Krakowskie Wydawnictwo Naukowe, Kraków 2010
WięcejRECENZJA: Powieść o Aleksandrze Fordzie – recenzja książki Michała Danielewicza "Ford. Reżyser"
Alicja Helman
"Pleograf. Kwartalnik Akademii Polskiego Filmu", nr 3/2020
WięcejRECENZJA: Wszystko o filmie w okupowanej Polsce – recenzja książki "Świnie w kinie? Film w okupowanej Polsce" Krzysztofa Trojanowskiego
Alicja Helman
"Pleograf. Kwartalnik Akademii Polskiego Filmu", nr 1/2019
WięcejRefleksje teoretyczne: Język filmu w perspektywie semiotycznej
Alicja Helman
„Kino” 1976, nr 3
WięcejWidz filmowy
Alicja Helman
„Słownik filmu”, red. Rafał Syska, Krakowskie Wydawnictwo Naukowe, Kraków 2010
WięcejWybrane wideo
-
O PROGRAMIE APF, dr Rafał Marszałek
-
POLSKIE KINO POWOJENNE, dr Rafał Marszałek
-
Geneza społeczno-polityczna rozwoju kina moralnego niepokoju
Wybrane artykuły
-
Powroty (do) Lewickiego, czyli co nam zostało z analityki filmowej?
Rafał Koschany
"Pleograf. Kwartalnik Akademii Polskiego Filmu", nr 3/2020
-
Mirrors and Networks. Interlacing Narratives and Narrative Planes in "Everything for Sale" and "Sweet Rush" by Andrzej Wajda
Matylda Szewczyk
"Pleograf. Kwartalnik Akademii Polskiego Filmu", nr 5/2019
-
PRL w kryminale, czyli zbrodnia (nie)doskonała. Peerelowskie filmy kryminalne
Katarzyna Wajda
[w:] Europejskie kino gatunków