ARTYKUŁY
O romantycznej teorii ironii artystycznej z nieustającym odniesieniem do filmu polskiego. Szkic problemu
Krzysztof Kopczyński
"Pleograf. Kwartalnik Akademii Polskiego Filmu", nr 3/2018
WięcejOcalić przeszłość od nieznaczenia. „Dolina Issy” Tadeusza Konwickiego
Natasza Korczarowska
„Kwartalnik Filmowy” 1999, nr 26-27
WięcejO pornograficzności Szyfrów Wojciecha Jerzego Hasa
Natasza Korczarowska-Różycka
"Pleograf. Kwartalnik Akademii Polskiego Filmu", nr 1/2017
WięcejPowroty Wajdy. "Popiół i diament" w filmach reżysera po 1989 roku
Krzysztof Kornacki
"Pleograf. Kwartalnik Akademii Polskiego Filmu", nr 1/2016
WięcejRECENZJA: Przekleństwo deminutywu. O biografii Cybulskiego - recenzja książki "Cybulski: podwójne salto" Doroty Karaś
Krzysztof Kornacki
"Pleograf. Kwartalnik Akademii Polskiego Filmu", nr 1/2017
WięcejCiało i dyscyplina.„Rejs” jako próba pewnej strategii syntezy
Barbara Kosecka
„Kwartalnik Filmowy” 1997, nr 18
WięcejWybrane wideo
-
O PROGRAMIE APF, dr Rafał Marszałek
-
Polskie kino po 1989 roku, prof. Mirosław Przylipiak
-
Związki Polskiej Szkoły Filmowej z kinem światowym
Wybrane artykuły
-
RECENZJA: Dekalog, słoń i ból zęba: interdyscyplinarne spojrzenie na Kieślowskiego - recenzja książki "Of Elephants and Toothaches: Ethics, Politics, and Religion in Krzysztof Kieślowski’s ‘Decalogue’", red. Eva Badowska, Francesca Parmeggiani
ks. Marek Lis
„Pleograf. Kwartalnik Akademii Polskiego Filmu” nr 3/2016
-
Bezimienny bohater. "Brylanty pani Zuzy" Pawła Komorowskiego jako próba stworzenia polskiego Jamesa Bonda
Marta Snoch
"Pleograf. Kwartalnik Akademii Polskiego Filmu", nr 2/2020
-
Rekonstrukcja wyobraźni symbolicznej. „Sól ziemi czarnej” Kazimierza Kutza
Tadeusz Sobolewski
„Kino” 1970, nr 9