ARTYKUŁY
"Czarne parzenice", czyli Aleksander Ścibor-Rylski i Paweł Komorowski walą głową w mur
Piotr Śmiałowski
"Pleograf. Kwartalnik Akademii Polskiego Filmu", nr 2/2020
WięcejLenartowicza, Żebrowskiego i Chmielewskiego marzenia o „Wiernej rzece”
Piotr Śmiałowski
„Kino” 2009, nr 1, s. 58-62
Więcej„Musiałem udawać wariata” z Tadeuszem Chmielewskim rozmawia Piotr Śmiałowski
Piotr Śmiałowski
„Kino” 2008, nr 3, s. 42-45
WięcejPrzed Pożegnaniami. Pierwszy wspólny filmowy projekt Hasa i Dygata
Piotr Śmiałowski
"Pleograf. Kwartalnik Akademii Polskiego Filmu", nr 1/2017
WięcejRóżewicz był reżyserem niefajerwerkowym. Z Jerzym Radziwiłowiczem rozmawia Piotr Śmiałowski
Piotr Śmiałowski
"Pleograf. Kwartalnik Akademii Polskiego Filmu", nr 2/2018
Więcej„Uśmiechniesz się tylko raz – gdy otworzysz kasę” z Juliuszem Machulskim z okazji trzydziestolecia premiery „Vabanku” rozmawia Piotr Śmiałowski
Piotr Śmiałowski
„Kino” 2012, nr 3, s.10-15
WięcejBiegun cielesności w twórczości filmowej Piotra Szulkina
Wojciech Świdziński
"Pleograf. Kwartalnik Akademii Polskiego Filmu", nr 1/2018
WięcejNie tylko maki na Monte Cassino. Strategie i konteksty wykorzystania piosenek w dziełach Polskiej Szkoły Filmowej
Wojciech Świdziński
"Pleograf. Kwartalnik Akademii Polskiego Filmu", nr 4/2019
WięcejFilmy z Wieży Babel. Edukacja polonistyczna jako temat etiud studentów z globalnego Południa w Szkole Filmowej w Łodzi
Monika Talarczyk
"Pleograf. Kwartalnik Akademii Polskiego Filmu", nr 1/2020
WięcejNie jesteśmy bohaterami swoich historii. Z Anną Jadowską rozmawia Monika Talarczyk
Monika Talarczyk
"Pleograf. Kwartalnik Akademii Polskiego Filmu", nr 1/2018
WięcejWybrane wideo
-
O PROGRAMIE APF, dr Rafał Marszałek
-
Fenomen POLSKIEJ SZKOŁY FILMOWEJ, prof. Piotr Zwierzchowski
-
Rozwój kina na ziemiach polskich w latach 1907-1914