ARTYKUŁY
Aleksandra Śląska – nie tylko „zimna” królowa
Marta Cebera
"Pleograf. Kwartalnik Akademii Polskiego Filmu", nr 4/2016
WięcejAlles für alle. Z Leszkiem Wosiewiczem o filmie "Kornblumenblau" rozmawia Natalia Chojna
Natalia Chojna
"Pleograf. Kwartalnik Akademii Polskiego Filmu", nr 3/2018
WięcejGroteska i ironia w Kornblumenblau
Natalia Chojna
"Pleograf. Kwartalnik Akademii Polskiego Filmu", nr 3/2018
WięcejKomizm w filmie "Body/Ciało" Małgorzaty Szumowskiej
Natalia Chojna
"Pleograf. Kwartalnik Akademii Polskiego Filmu", nr 4/2020
WięcejGangster alla polacca, czyli polski film gangsterski
Rafał Chwała
[w:] Europejskie kino gatunków
WięcejInspiracje malarskie w filmach Andrzeja Wajdy
Dariusz Chyb
„Kwartalnik Filmowy” 1996/1997, nr 15-16
WięcejKapelusz i boa. Kleksy wokół krytyki kina dziecięcego
Klara Cykorz
"Pleograf. Kwartalnik Akademii Polskiego Filmu", nr 1/2020
WięcejPERSPECTIVE: Re-remembered dolls
Klara Cykorz
"Pleograf. Kwartalnik Akademii Polskiego Filmu", nr 5/2020
WięcejWybrane wideo
-
O PROGRAMIE APF, dr Rafał Marszałek
-
Polskie kino po 1989 roku, prof. Mirosław Przylipiak
-
Rozwój kina socrealistycznego w Polsce
Wybrane artykuły
-
Odkrywanie swoistości medium. Pierwsze polskie roszczenia filmu do miana sztuki
Kamila Kuc
[w:] Visions of Avant-Garde Film: Polish Cinematic Experiments from Expressionism to Constructivism, Indiana University Press, Bloomington 2016
-
„Rękopis znaleziony w Saragossie”. Między epiką, retoryką i poezją
Krzysztof Lipka
„Kwartalnik Filmowy” 1997, nr 17