ARTYKUŁY
NOTA: Kultura filmowa współczesnej Łodzi - recenzja książki "Kultura filmowa współczesnej Łodzi" pod red. Ewy Ciszewskiej, Konrada Klejsy
Marta Kasprzak
"Pleograf. Kwartalnik Akademii Polskiego Filmu", nr 2/2016
WięcejPolski gangster nie ma luzu. O komedii bandyckiej
Mateusz Katner
"Pleograf. Kwartalnik Akademii Polskiego Filmu", nr 4/2020
WięcejKomedia polska w XXI wieku – upadek gatunku? Próba analizy przyczyn
Katarzyna Kebernik
"Pleograf. Kwartalnik Akademii Polskiego Filmu", nr 4/2020
WięcejMarcin Dorociński – polska twarz neo-noiru
Magdalena Kempna-Pieniążek
"Pleograf. Kwartalnik Akademii Polskiego Filmu", nr 4/2016
WięcejDokumentalna emigracja. Rok 1955 w filmografii Andrzeja Munka
Maciej Kędziora
"Pleograf. Kwartalnik Akademii Polskiego Filmu", nr 2/2021
WięcejApokalipsa spełniona. O filmie "O-bi, o-ba. Koniec cywilizacji" Piotra Szulkina
Albert Kiciński
"Pleograf. Kwartalnik Akademii Polskiego Filmu", nr 1/2021
WięcejWybrane wideo
-
O PROGRAMIE APF, dr Rafał Marszałek
-
Początki kina na ziemiach polskich, prof. Małgorzata Hendrykowska
-
Represje wobec kinematografii polskiej po wprowadzeniu stanu wojennego na...
Wybrane artykuły
-
Kino branżowe (1930-1939)
Tadeusz Lubelski
"Historia kina polskiego. Twórcy, filmy, konteksty", Chorzów 2009
-
Człowiek to nie jest piękne zwierzę. "Pokot" Agnieszki Holland jako kino zemsty
Agnieszka Morstin
"Pleograf. Kwartalnik Akademii Polskiego Filmu", nr 2/2018
-
Chanson triste. O „Pożegnaniach” Wojciecha Jerzego Hasa
Julia Michałowska
„Kwartalnik Filmowy” 1998, nr 26-27